Syrran är 18 och jag är gammal...


Så, dags att berätta om min systers galna 18års dag? Ok, here we go:

Jag och Amanda åkte in till stan tidigt för att ta hand om detaljerna för kvällen. Jennifer (min syster) kom in med en kompis till vid 6-tiden :) Jennifer hade inget leg, och några som skulle med hade inte fyllt 18 än heller. Så vi bestämde oss för att klä ut henne och göra pinsamma saker :) Amanda och jag blev klara tidigt så vi drack och blev lagom roliga innan de ens hade kommit in, Jennifer och kompisen började dricka på tåget. När vi möttes satte vi ögonbindel på syrran och gick och bytte kläder på henne. Sen drog vi till söder. Hon hade ett par godistrosor på sig och hon frågade ifall folk ville smaka. Lite senare kom Johana också, efter hon hade slutat jobba. Då ville vi försöka ta oss in på någon krog. Så Jennifer drar fram sitt pass som gick ut -07! Bilden togs när hon var 9!!! Johana fick lånat ett gammalt leg av mig. Och vi kom in! Jag fattar inte. Jennifers leg gick ut för 4 år sen, det Johana lånade gick ut för ett år sen och har samma uppgifter som mitt! Det ser inte ens ut som hon på fotot och vi visade leg båda två! Sjukt, undrar om man kan anmäla dom för det?! Amandas leg hade också gått ut.

När vi väl sitter där blir vi lite småhungriga. Amanda och jag hade redan käkat både på BK och på Wok House. Men Amanda beställer in deras hamburgare för 165:-. Sen sprang vi. Gud va vi sprang. Vi dissade inte de andra, vi sa flera gånger att vi skulle gå. Men dom lyssnade inte, sen vart det lite tjafs och sen sprang vi från notan, och vi blev jagade. Vi sprang in och gömde oss på ett annat ställe. Där inne lugnade vi ner oss. Drack lite till. Hoppade från bord till bord hela tiden. Sen började vi prata engelska och fick några killar att tro på att jag var från NY! Hahahaha, ofta en amrekan lämnar landet över 4 juli? Eller ens i närheten? Aja, iallafall. Killarna sög på att prata engelska. Jag hade skit kul, sen stängde stället i var på. Kil larna ville dra vidare med oss, och började gå till ett ställe. En klubb. Jag visste att det var förmodligen samma ställe vi sprungit från tidigare, men Amanda tyckte vi skulle gå ändå. Jag blev superorolig...

Väl där skulle Amanda hänga in jackan i garderoben och bad mig som hade väskan att ta upp pengarna. Men det fanns inga kvar sa jag, så började vi rota. Amanda sa åt mig att ta jackan så länge. Och det kommer fram en kille till oss då. Han hälsade och frågade vad vi gjort den kvällen. Vi svarade inte så mycket, dragit runt lite och så. Då frågade han om vi varit på deras uteservering. Ja, svarade vi, och han undrade om vi käkade något där. JA! Säger Amanda då utan att tänka. Nej svarar jag. Men det var försent. Vakten kom emot oss och skrek på oss. "Ni åt alltså inte en hamburgare där och sen sprang därifrån?" Allt blev kaos, men en av killarna vi mötte på det förra stället undrade vart vi hade tagit vägen, och han hörde då att jag pratade svenska. Han betalade vår nota och sen sprang vi igen. Guuuud, akward! Hahaha, men det var en kul dag, fyfan. Sen hade våra mobiler dött, och vi hade vara ett busskort och inga pengar, så vi fick gå till plattan från söder för att ta bussen därifrån. Jag var ganska nykter, men Amanda dyngrak. Vi letade igenom väskan och hittade lite pengar så att Amanda hade något att åka hem på. Och väl hemma stupade vi i säng båda två. Vi hördes inte med de andra igen förrän dagen efter, men allt var luuuungt :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0